Hopp til toppmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Nyheter

Angående prosessinnrammingsfasen i "nye Helgelandssykehuset" fra kommunene Alstahaug, Brønnøy, Dønna, Grane, Hattfjelldal, Herøy, Leirfjord, Sømna, Vefsn, Vega og Vevelstad

Brev til styrene i Helse Nord RHF og Helgelandssykehuset HF. Kommunene Alstahaug, Brønnøy, Dønna, Grane, Hattfjelldal, Herøy, Leirfjord, Sømna, Vefsn, Vega og Vevelstad ser med spenning fram til at prosessinnrammingsfasen i Helgelandssykehuset 2025 nå nærmer seg slutten, og at resultatet av måneders arbeid nå skal legges fram for styrebehandling i Helgelandssykehuset og Helse Nord.

Hovedinntrykk fra dialogmøte

Ordfører Peter Talseth og rådmann Børge Toft representerte Alstahaug kommune når Helgelandssykehuset inviterte vertskommunene til dialogmøte i Korgen 10. juni.  Her oppsummerer ordfører Peter Talseth hovedpunkter fra møtet, og du finner også en oppsummering av tema/spørsmål som ble reist i møtet av representantene fra Alstahaug.

sykehus skilt

Kommune-tv: Espen Isaksen og Kirsten Toft informerte om Nye Helgelandssykehuset

Prosjektkoordinatorer på vegne av 11 kommuner på Helgeland, Kirsten Toft og Espen Isaksen, informerte fredag 5. juni om sitt arbeid med Nye Helgelandssykehuset i direktesending fra Rådhuset i Sandnessjøen. Du kan se hele sendingen i opptak her. Sentralt budskap i sendingen var Isaksen og Tofts mandat og rolle i prosjektet på vegne av sine 11 oppdragsgiverne.

Kart over Helgeland

Nye Helgelandssykehuset: Hva lurer du på?

Fredag 5. juni kl. 12.00 vil posjektkoordinatorer Espen Isaksen og Kirsten Toft orientere om arbeidet på vegne av 11 Helgelandskommuner i prosessen mot Nye Helgelandssykehuset. Du kan følge sendingen live på Alstahaug kommunes facebook-side eller på Kommune-tv. Hvis du har spørsmål du ønsker besvart oppfordrer vi til å sende dem inn til oss i forkant. Spørsmål som kommer inn til oss før fredag kl. 09.00 vil besvare etter beste evne i sendingen.

Kirsten Toft pg Espen Isaksen

Informasjon om prosessen mot det Nye Helgelandssykehuset

Alstahaug kommune vil gi deg god, saklig og oppdatert informasjon om prosessen som leder mot det Nye Helgelandssykehuset. Vi har derfor bygget opp nye informasjonssider på www.alstahaug.kommune.no. Her finner du nyheter, nøkkeldokumenter, pressemeldinger, og en tidslinje med de viktigste milepælene.

Kart over Helgeland