Alstahaug kommune har hatt en grundig prosess som har ledet frem til en enstemmig innstilling. Søkermassen har vært god, vi har hatt flere godt kvalifiserte kandidater, og valget falt til slutt på Rachel Berg sier Peter Talseth, ordfører.

Han understreker imidlertid at det er til sist kommunestyret i plenum som ansetter.

Rachel Berg er 51 år og er i dag ansatt som kommunalsjef for helse- og omsorg i Vefsn kommune. Hun har tidligere vært enhetsdirektør ved Helgelandssykehuset Sandnessjøen og HR-sjef i Alcoa. Av bakgrunn har Berg sosionomutdanning ved Høgskolen i Bodø, videreutdanning i rusforebyggende arbeid, arbeidsrett og vært en del av det nasjonale topplederprogrammet for spesialisthelsetjenesten.  Hun er i avslutning av videreutdanning innen strategi og ledelse. Berg har innehatt styreverv i NHO Nordland og Kunnskapsparken Helgeland. Hun er pr tiden på vegne av kommunene i Helgeland leder av strategisk samarbeidsutvalg i helsefelleskap Helgeland og sitter i interimstyret for Helgeland rehabilitering.

Dette er en viktig og spennende jobb i en kommune hvor vi har muligheter for vekst og utvikling og jeg ønsker å bidra i dette arbeidet. Jeg er glad for innstillingen, men ønsker ikke å si mer før eventuelt etter kommunestyrets behandling, sier Rachel Berg.

Mer informasjon

Kontakt ordfører Peter Talseth, tlf. 977 33 301