Våre nettsider er under flytting

Vi er i gang med å flytte våre nettsider til ny server. Hvis du opplever feil eller mangler på sidene, ta kontakt.

Les mer om Våre nettsider er under flytting

Trygghetsalarm

Har du behov for for å kunne tilkalle hjelp i akutte situasjoner, kan du søke om trygghetsalarm.

Safemate trygghetsalarm

Alstahaug kommune benytter trygghetsalamen Safemate levert av Sensio.

Safe mate Trygghetsalarm fungerer slik:

Du trykker på alarmknappen og de ansatte i Hjemmesykepleien mottar alarmen på sine telefoner. Hjemmesykepleien ringer deg opp gjennom trygghetsalarmen, og kommer til deg ved behov. Hvis du ikke svarer på oppringningen vil en ansatt i Hjemmesykepleien komme til deg. Med alarmen får Hjemmesykepleien opplysninger om ditt navn, din adresse, dato og klokkeslett for utløst alarm. Alle utløste alarmer registreres i din elektroniske pasientjournal.

Alarmen har innebygget GPS, slik at hvis alarmen løses ut utenfor hjemmet vil Hjemmesykepleien se din posisjon.

 

En forutsetning for å få tildelt trygghetsalarm er at det blir montert elektronisk dørlås (E-lås) på ytterdør. Dette for å sikre at Hjemmesykepleien kommer seg inn ved en nødsituasjon der alarm er utløst, uten å tilkalle politi.

 

Tjenesten trygghetsalarm har en egenandel på kr 450/mnd.

Sist oppdatert