Fikk du ikke hjelpen du trengte?

Mener du at rettighetene dine som pasient, bruker eller pårørende ikke er oppfyllt, eller opplever du å ikke ha mottatt de tjenestene du har krav på, kan du bruke retten til å klage. Pårørende kan også ha klagerett.

Trenger du råd og veiledning på veien, har du mulighet til å kontakte Pasient- og brukerombudet. De informerer om hvilke rettigheter du har.

Vi er her for å hjelpe

Pasient- og brukerombudet jobber for å ivareta pasienter, brukere og pårørende sine behov, interesser og rettssikkerhet i offentlig helse- og omsorgstjeneste. Dette er et gratis lavterskeltilbud for innbyggere i hele Norge, og du kan være anonym.

Se mer om hva og hvordan du kan få hjelp på pasientogbrukerombudet.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Sist oppdatert

Pasient- og brukerombudet

Pasient- og brukerombudet er et gratis lavterskeltilbud som jobber for å ivareta pasienter, brukere og pårørende i hele Norge.

Pasient- og brukerombudet i Nordland

Telefon: +47 755 66 670 / 40 50 16 00

Besøksadresse: Jakhelln Brygge. Torvgata 2, 8806 Bodø.

Postadresse: Postboks 212, Skøyen, Oslo.