Våre nettsider er under flytting

Vi er i gang med å flytte våre nettsider til ny server. Hvis du opplever feil eller mangler på sidene, ta kontakt.

Les mer om Våre nettsider er under flytting

Fikk du ikke hjelpen du trengte?

Mener du at rettighetene dine som pasient, bruker eller pårørende ikke er oppfyllt, eller opplever du å ikke ha mottatt de tjenestene du har krav på, kan du bruke retten til å klage. Pårørende kan også ha klagerett.

Trenger du råd og veiledning på veien, har du mulighet til å kontakte Pasient- og brukerombudet. De informerer om hvilke rettigheter du har.

Vi er her for å hjelpe

Pasient- og brukerombudet jobber for å ivareta pasienter, brukere og pårørende sine behov, interesser og rettssikkerhet i offentlig helse- og omsorgstjeneste. Dette er et gratis lavterskeltilbud for innbyggere i hele Norge, og du kan være anonym.

Se mer om hva og hvordan du kan få hjelp på pasientogbrukerombudet.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Sist oppdatert

Pasient- og brukerombudet

Pasient- og brukerombudet er et gratis lavterskeltilbud som jobber for å ivareta pasienter, brukere og pårørende i hele Norge.

Pasient- og brukerombudet i Nordland

Telefon: +47 755 66 670 / 40 50 16 00

Besøksadresse: Jakhelln Brygge. Torvgata 2, 8806 Bodø.

Postadresse: Postboks 212, Skøyen, Oslo.