Alstahaug kommune har i dag en rekke IT-systemer og stabile løsninger til innbyggere og til å støtte de interne arbeidsoppgavene. Vi vet at samfunnet utvikler seg raskt og hver og en av oss benytter IT på langt flere måter i hverdagslivet enn det vi gjør på jobb. Nettbank, ferie og reisebestillinger, bruk av sosiale medier er gode eksempler på det.

Kommunen har både behov for og ønske om å utvikle og levere tjenester til innbyggerne som både setter hver og en av oss til å ha mer innsyn og kontroll i våre egen liv. Det er også viktig for kommunen ha løsninger som bidrar til bedre, enklere og mer effektiv arbeidshverdag for ansatte.

Vårt mål med digitaliseringsstrategien

  • Være en tilgjengelig og attraktiv kommune for innbygger og næringsliv, og tilby gode selvbetjeningstjenester
  • Være en samordnet kommune
  • Tilby en enklere og mer effektiv hverdag for ansatte
  • Sikre økonomisk forsvarlig drift
  • Sikre stabile IKT-tjenester
  • Økt gjennomføringsevne og digital kompetanse
  • Økt kvalitet og kunnskapsdrevet i tjenestene som tilbys innbyggere og ansatte
  • Økt innkjøpskompetanse

Vi vil gjerne ha innspill fra deg som bor i kommunen og bruker våre tjenester. Det vil i løpet av sommeren bli gjennomført intervjuer med ansatte og brukere innenfor Helse/velferd og Oppvekst/kultur. I tillegg vil vi gjerne høre fra deg. Send inn kommentarer, forbedringsforslag, tips oss om mangler, gode løsninger du kjenner til fra andre kommuner o.l. på e-post. Send ditt innspill

PA Consulting AS bistår oss i prosessen med å lage digitaliseringsstrategi. Prosjektledere internt er Linda Jakobsen, rådgiver, og Hilde Johansson, fagutviklingssykepleier.